• بررسی اولیه دوربین کانن Canon EOS R5

    بازدید : 75

    کانن به تازگی از جدید ترین محصول حرفه ای خود رونمایی کرده است . دوربین کانن Canon EOS R5 یک دوربین فول فریم میرورلس با سنسور 45 مگاپیکسلی است و بنا بر اعلام بسیاری از کارشناسان ؛ این یکی از برترین محصولات میرورلس است که تاکنون به بازار محصولات عکاسی عرضه شده است .

    نمایندگی کانن


    بدنه دوربین


    بسیاری از کارشناسان دوربین کانن Canon EOS R5 را یک دوربین راحت و خوشدست اعلام نموده اند . قسمت جلو بدنه و دکمه های روی بدنه از جنس فلزی برخوردارند و سایر بخش های بدنه از پلاستیک مقاوم و سبک ساخته شده اند . استفاده از این ترکیب به این دلیل است حالت سیگنال دهی بهتری برای عملکرد وای فای داخلی 2.4 / 5.0Ghz این دوربین به وجود آورده شود و در واقع نوع پلی کربنات استفاده شده در درون بدنه این دوربین یکی از مقاوم ترین موادی است که در ساخت بدنه دوربین های عکاسی استفاده می شود .

    نمایندگی canon


    سنسور جدید


    در درون بدنه دوربین کانن Canon EOS R5 از یک سنسور کاملا جدید با رزولوشن 45 مگاپیکسل استفاده شده است و با به کار گیری این سنسور ؛ کانن بالاترین رزولوشن را در میان دوربین های میرورلس ساخت خود ارایه داده است . بنا بر اعلام کانن ؛ سرعت خوانش بسیار بالا در این سنسور موجب می شود تا پدیده رولینگ شاتر در زمان استفاده از شاتر الکترونیکی در این دوربین چندان مشاهده نشود . همچنین گسترش یک استاپ دامنه دینامیکی بیشتر در مقایسه با دوربین EOS R یکی از پیشرفت های بزرگی است که در اثر استفاده از این سنسور جدید میسر شده است .

    نمایندگی Canon


    شاتر


    در مورد Canon EOS R5 بیان شده است که این دوربین دارای یک شاتر الکترونیکی کاملا بدون صدا است و این شاتر می تواند با سرعت 20 فریم بر ثانیه به همراه اتوفوکوس ؛ عمل کند . در این دوربین همیشه امکان به کار گیری شاتر مکانیکی در اختیار کاربر است و در شرایط و حالت های متفاوت ازنور موجود در محیط ؛ امکان استفاده سریع از هر دو گزینه الکترونیکی و مکانیکی در اختیار کاربر قرار دارد .

    نمایندگی کانن ایران


    استابیلایزر داخل بدنه


    در کنار سنسور جدید و شاتر الکترونیکی بدون صدا ؛ استابیلایزر داخل بدنه دوربین ؛ برای اولین بار از سوی کانن در تولید دوربین های میرورلس این کمپانی به کار گرفته شده است . بنا بر اعلام کانن ؛ در زمان استفاده از لنز های سازگار با دوربین ؛ قدرت تثبیت تصویر و کاهش لرزش به میزان 8 استاپ فراهم می آید و حتی در زمان استفاده از لنز های متفرقه غ امکان تثبیت تصویر به میزات 6 استاپ را می توان انتظار داشت .

    نمایندگی دوربین کانن


    فیلمبرداری


    تقریبا همه عکاسان به استفاده از صفحه ال سی دی لمسی بازشونده و چرخان علاقه مند هستند و نکته مثبت در این است که دوربین کانن Canon EOS R5 نیز این امکان را در اختیار آنها قرار می دهد زیرا این محصول جدید کانن ؛ به عنوان یکی از پیشرفته ترین محصولات کمپانی در زمینه تصویر برداری نیز شناخته می شود. این دوربین با قدرت فیلمبرداری تا DCI 8K/30p و همچنین توانایی فیلمبرداری با فرمت RAW یکی از بهترین دوربین های تصویر برداری در جهان محسوب می شود.


    ترتیب قرار گیری دکمه ها و کنترل ها در قسمت پشت بدنه نیز به گونه ای است که استفاده از آن در طول زمان فیلمبرداری را آسان می نماید و این دوربین به همراه محصول R6 اولین دوربین های دارای مانت RF هستند که از جوی استیک پشت بدنه به همراه دایل پشتی برای اعمال کنترل در طول زمان فیلمبرداری استفاده می کنند .

    نمایندگی کانن


    ویزور الکترونیکی OLED


    دوربین کانن EOS R5 دارای یک ویزور الکترونیکی OLED با کیفیت 5.76M نقطه است که بزرگنمایی تصویر به میزان 0.76x را ارایه می نماید . این ویزور در حالت عادی تصویری با نرخ 60fps را ارایه می دهد اما آنرا تا 120fps نیز می توان تقویت نمود .

    نمایندگی رسمی کانن


    صفحه کنترل فوقانی


    در قسمت بالای بدنه دوربین کانن EOS R5 یک صفحه کنترل تنظیمات قرار دارد که عینا مشابه با نمونه مورد استفاده در دوربین EOS R می باشد . این صفحه دارای روشنایی مخصوص به خود است و مقدار روشنایی درونی صفحه قابل تنظیم خواهد بود .

    نمایندگی اصلی کانن


    درگاه های روی بدنه


    تمامی درگاه های لازم و ضروری ؛ روی بدنه این دوربین قرار داده شده اند . سوکت هدفون ؛ جک میکروفون امکان صدا برداری مناسب و مطلوب را در اختیار شما قرار می دهند و درگاه میکرو HDMI برای خروجی صدا تصویر مناسب ؛ در اختیار هستند .


    خروجی USB-C برای برقرار اتصال سرعت بالا با درگاههای USB 3.1 Gen 2 امکان انتقال سریع تصاویر از دوربین به کامپیوتر را فراهم می آورد و همچنین امکان شارژ باتری دوربین با استفاده از یک آداپتور PD-E1 نیز به وجود می آید. درگاه اختصاصی سینک فلاش نیز در این دوربین از جمله امکانات فوق العاده و حرفه ای این دوربین باید به شمار آورد.

    نمایندگی کانن


    کارت حافظه


    دوربین کانن EOS R5 دارای دو درگاه کارت حافظه است که شامل یک درگاه CFExpress و یک درگاه برای کارت حافظه UHS-II SD می باشند . درگاه کارت حافظه CFExpress با سرعت بسیار بالا برای ذخیره سازی انواع فرمت های تصویری و فیلمبرداری با کیفیت 8K مناسب است و درگاه کارت حافظه پر سرعت UHS-II SD نیز با ارایه عمق بافر کمتر ؛ برای بسیاری از گزینه های عکاسی و تصویر برداری قابل استفاده می باشد .

    نمایندگی دوربین کانن


    باتری


    برای روشن شدن دوربین EOS R5 از یک باتری جدید ؛ پر قدرت و ظرفیت بالای LP-E6NH استفاده می شود. همچنین این دوربین سازگاری خود با باتری های قدیمی تر LP-E6N و LP-E6 را نیز حفظ نموده است و البته قابلیت شارژ با استفاده از درگاه USB را نیز باید درخاطر داشته باشیم .

    در صورت استفاده از ویزور و ال سی دی با تنظیمات پیش فرض ، این دوربین قادر به ارایه 490 / 320 عکس در هر مرتبه از شارژ کامل باتری می باشد. و در صورت استفاده از فریم ریت های بالاتر ظرفیت عکاسی 320 / 220 را در هر مرتبه از شارژ کامل باید انتظار داشته باشیم .


    منبع : نمایندگی کانن در ایران


    برچسب‌ها :


    دیدگاه شما

    دیدگاه ها

      - هنوز دیدگاهی ثبت نشده است -